گزارش کارآموزی تغذیه دام

گزارش کار : تغذیه دام

موضوع : بدست آوردن درجه رطوبت سویا

ابتدا مقداری از نمونه را وزن می کنیم پس آن را خوب با هاون نرم می کنیم پس این نمونه را درحرارت بالا قرار می دهیم. تا نمونه خشک شود. پس این نمونه را در حرارت بالا قرار می دهیم. تا نمونه خشک شود. پس این نمونه را در دستگاه اون قرار داد. و پس از چند ساعت نمونه را دو بار وزن می کنیم تا مقدار رطوبت نمونه بدست آید.

ابتدا مقداری از نمونه را وزن می کنیم پس آن را خوب با هاون نرم می کنیم.پس این نمونه را درحرارت بالا شعله قرار می دهیم تارطوبت نمونه تبحیر شود و سپس این نمونه را در دستگاه اُون قرار می دهیم تا رطوبت آن خوب از بین برد بعد از گذشت چند ساعت نمونه ای که داخل دستگاه اًون را بیرون می آوریم و آن را وزن می کنیم. پس این عدد بدست آمد. را با اعدادی که اول وزن کرده ایم.در فرمول زیر قرار می دهیم تا درصد رطوبت زیر بدست آید.

 

در ضمن این روش جزء تجزیه تقریبی می باشد و غالباٌ درصدی خطا نیز ممکن است وجود داشته باشد. میزان رطوبت به صورت کاهش وزن ناشی از خشک نمودن یک مقدارمشخص از خوراک در دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد به یک وزن ثابت تعیین می گردد. این روش برای بیشتر خوراکها مفید بوده اما در برخی موارد مانند مواد سیلویی ممکن است اتلاف قابل توجه ای در موارد فرار رخ می دهد.

موضوع: بدست آوردن میزان خاکستر

میزان خاکستر توسط سوزان وزن مشخص از خوراک در دمای ۵۵۰ درجه سانتی گراد تا زمانی که تمام کربن آن خارج گردد تعیین می شود. بخش باقیمانده خاکستر بوده و فرض می شود که نشان دهنده اجزاءمعدنی خوراک است. با وجود این ممکن است خاکستر حاوی موادی با منشا آبی مانند گوگرد و فسفر حاصل  از پروئیتن باشد و همچنین مقداری از مواد فرار در قالب سدیم. کلر پتاسیم،فسفر. گوگرد طی سوزاندن از دست خواهند رفت.

– میزان خاکستر نشان دهنده مواد معدنی موجود در خوارک نسبت به ۲ علت است:

۱- بدلیل این است که ممکن است مقداری از مواد آلی در ترکیب باقی بماند

۲- ممکن است مقداری از مواد فرار طی عمل سوزاندن از بین خواهد رفت.

ابتدا مقداری از نمونه مثل سویا را خوب نرم می کنیم پس آن را در دستگاه قرار می دهیم.

۱۵گرم وزن خشک شده     ۱۴/۱۵گرم وزنظرف          ۶۹/۱۷گرم ۶۹/۱۷

موضوع :میزان درصدپروتئین

میزان پروئتین خام از روی میزان ازت خوراک محاسبه می گردد.برای بدست آوردن میزان پروتیئن باید به مرحله را انجام داد.

۲۰کاتانیرور ۷/۰ گرم = نمونه وزن شده   ۸گرم= اسید سولفوریک cc

مرحله هضم:در این مرحله خوراک توسط اسید سولفوریک هضم می شود که در نتیجه آن تمام ازت موجود بجز بخشی که به شکل نیترات و نیتریت است به آمونیاک تبدیل می شود آمونیاک توسط افزودن هیدروکسید سیدیم به ماده هضم شده آزاد می گردد.

نمونه که درست کردیم در رون بالن می ریزیم و خوب آن را به هم می زنیم. پس این بالن را روی شعله قرار می دهیم تادی اکسید کربن  و گاز و ….. از محیط خارج گردد

http://papersite.ir/downloads/internship-report-of-animal-nutrition/

نظرات 3 + ارسال نظر
نادیا دوشنبه 14 فروردین 1396 ساعت 20:26 http://nadiajoonn.mihanblog.com

سلام لینک شدید ممنون میشم لینکم کنید

Hossein-Gp یکشنبه 13 فروردین 1396 ساعت 20:39 http://hosseingp80.blogsky.com

سلاممممممممممممم لینک شدینننننننن

لینک را کجا گذاشتید مشاهده نکردم

م ش یکشنبه 13 فروردین 1396 ساعت 19:52 http://booyekhoda.mihanblog.com/

سلام.ممنون از شما.لینک شدید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.