آشنایی با چگونگی گریس کاری بلبرینگ

آشنایی با چگونگی گریس کاری بلبرینگ

یکی از موارد اساسی برای عملیات روانکاری در بخش های مختلف فنی، گزینش روانکار با کیفیت و شیوه درست روانکاری است. این موضوع قسمت مهمی از بحث نگهداری و تعمیر صحیح محسوب می شود. گریس های مختلفی برای گریس کاری بلبرینگ مورد استفاده می شود. برای نمونه، روانکارهای جامد، مورد استفاده وسیعی در شرایط دمایی بسیار بالا دارند. از عوامل مهم در انتخاب روانکارها می توان به شرایط محیط محل استفاده مثل اثرات محیط، دامنه دمایی محیط، سرعت حرکت و دیگر عوامل اشاره کرد

آشنایی با چگونگی گریس کاری بلبرینگ
آشنایی با چگونگی گریس کاری بلبرینگ

 

وقتی که مقدار کمی از ماده روانکار را برای روانکاری استفاده می کنیم آن زمان بهینه ترین شرایط حرارتی و دمایی برای روانکاری تلقی می شود. اما برای مصارف انتقال دما و عایق کاری باید مقدار ماده روانکار را افزایش داد.

 

گریس کاری بلبرینگ

 

در گریس کاری بلبرینگ ماده روانکار استفاده شده، بعد از مدت زمانی که از استفاده آن می گذرد و در اثر استهلاک ناشی از کار و ترکیب با مواد آلاینده از بین می رود

در این وضعیت نیاز به گریس جدید است و باید گریس های فرسوده و مستهلک شده را با گریس نو تعویض کرد. برای روغن نیز پس از مدتی نیاز به تعویض روغن و استفاده از پالاینده ها در زمان های معین است. در اصل جهت بالا بردن عمر مفید بلبرینگ های صنعتی استفاده صحیح و اصولی از آن ها و دقت در زمینه مراقبت و گریس کاری آن ها، امر بسیار مهمی است.

شیوه روانکاری انواع مختلف بلبرینگ ها

مطالبی که در اینجا بیان شد بیشتر در ارتباط با بلبرینگ های عایق کاری نشده، بدون آب بندی  و بدون حفاظ نگهدارنده فلزی است. به این دلیل که بلبرینگ هایی که دارای حفاظ هستند و دارای عایق کاری هستند، در دوسمت گریس می باشند که موارد مصرف متفاوتی با بلبرینگ های معمولی از نظر شیوه روانکاری دارند. در هر صورت بلبرینگ های عایق کاری شده نسبت به بلبرینگ های معمولی از استحکام و عمر بیشتری برخوردارند. به این دلیل جز در موارد ویژه، گریس کاری بلبرینگ اتفاق نمی افتد.

منبع:

https://px3lube.com/%da%af%d8%b1%db%8c%d8%b3-%d9%86%d8%b3%d9%88%d8%b2/